június 13, 2018

Hogyan állítottam helyre az étkezéshez való viszonyomat

Most egy elég őszinte bejegyzés következik, mellyel esetleg segíthetek másoknak is. Arról rengeteg poszt szól, mit tegyen az ember ha fogyni akar, de ha pont az ellenkezője a célja, arról már jóval kevesebb. Még vagy három éve volt egy betegségem, két napra keményen leterített egy vírus. Csakhogy én utána érzelmileg belelovaltam magam teljesen irreális dolgokba, mindig attól féltem, hogy megint rosszul leszek, elkap a hányinger, és annyira ezzel foglalkoztam, hogy persze be is vonzottam ezeket a tüneteket. Nehéz volt ebből az ördögi körből kilépni, de sikerült, több módszerrel is. 

1. Figyelemelterelés
Ha előjött a rosszullét, inkább mással kezdtem el foglalkozni, az olvasás remekül működött, néha sorozatot néztem, keresztrejtvényt fejtettem, a lényeg, hogy másra figyeljek. Erre tökéletes a jóga és a meditáció, de akkoriban ezt még nem találtam meg magamnak.

2. Szépen, lassan
Hogy újra hozzászoktassam magam az evéshez, mindig lassan, kicsit falatokban ettem. Volt, hogy fél óráig is eltartott egy étkezés eleinte. A lassú étkezésnek több előnye is van, például így jobban megemészted a kaját, és a szervezeted is időben tud jelezni, ha jóllaktál. Ezáltal az ízeket is jobban lehet élvezni, és ez segít, hogy megszeressük az étkezéseket. Fontos az is, hogy mikor eszünk arra figyeljünk, és ne csináljunk mást közben, mert akkor többet és gyorsabban fogunk habzsolni. Mivel az evéssel elég sok időt tölt az ember élete során, nem árt ha jó viszonyban van vele. 
3. Receptek
Ha ételfotókat nézünk, éhesek leszünk. Az agyunk már csak így működik. Én kezdetekben nem is voltam éhes, mikor ebédre vagy vacsorára került a sor, vagy legalábbis nem eléggé. Hogy beindítsam ezt a folyamatot egy időben rengeteg receptet nézegettem a neten, és így mire odajutottunk már rendesen korgott a nyomrom. És ezáltal arra is rájöttem mennyiféle étel van. A főzés vagy sütés pedig szintén meghozza az ember kedvét az ételekhez, és amit te magad készítesz el, az jobban is esik. 

4. Az vagy, amit megeszel
.. és akkor a zombik emberek, tudom. De tény és való, hogy ekkor valahogy belülről is megtisztultam, és ebben az időszakban kezdtem el érdeklődni az egészséges életmód iránt. Rájöttem, hogy egy csomó ízfokozót, mesterséges anyagot viszünk be a szervezetünkbe, anélkül, hogy tudnánk róla. Persze itt is fontos, hogy ne essünk át a ló túlsó oldalára, mert ezeket 100%-ban kikerülni nagyon nehéz, jobb ha erről le is mondunk és megengedünk magunknak egy kis "bűnözést", amiért nem is kéne, hogy bűnösnek érezzük magunkat. Saját bőrömön tapasztaltam meg, hogy ha olyat eszel, ami egészséges, a tested meghálálja azt, és jobb lesz a közérzeted. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése