december 13, 2017

Hogyan legyünk reggeli pacsirták

Először is szeretném leszögezni, hogy nem hiszek abban, hogy mindenkinek reggeli embernek kell lennie. Vannak, akiknek igenis jobban fekszik az éjjeli bagoly életstílus, és ha ilyenek vagyunk, nem fogunk tudni megváltozni. És nem is kell. De ha egy kicsi hajlandóságot és hajlamot is érzünk arra, hogy kedveljük a reggeleket, akkor érdemes erre a folyamatra energiát fordítani. Hiszen, ha ügyesen indítjuk a napunkat, sokkal többet kihozhatunk belőle, például lesz időnk olvasni, tornázni stb.

1. Hozzáállás
Ha folyton azt hangoztatod, hogy utálod a reggeleket, és nagy sóhajtásokkal meg morgásokkal nyomod ki az ébresztőt, nem fog működni a dolog. A gondolatoknak teremtő ereje van, és ha nem tudod újraírni azt a programot, hogy a reggelek fárasztóak, kellemetlenek, szenvedni fogsz, ha indul a nap. Ilyenkor hasznos, ha összegyűjtesz egy-két indokot, amiért lehet szeretni, és várni a reggelt. Például jutalmazd meg magad egy jó kávéval, amit kiélvezel sietés nélkül.

2. Az időzítés
Nyilván nem mindegy, hogy mikor fekszünk és kelünk. Érdemes egy kicsit korábban lefeküdni, pláne ha tudjuk, hogy másnap korán kell indulni. Ha eleget aludtunk, elértük azt a bűvös nyolc órát, könnyebben gördülünk ki az ágyból másnap. És persze az sem mindegy, hogy mikorra állítjuk az ébresztőt. Ha túl koránra nagy valószínűséggel kinyomjuk és visszafekszünk, ha meg túl későre nagy rohanás lesz az egészből. 
Jó kis life hack az is, ha csak egy ébresztőt állítunk be. Ha nincsenek ismétlések, nem fogunk még negyedóráig az ágyban feküdni, mert félő, hogy visszaalszunk. De ha mindenképpen ragaszkodunk ehhez a rutinhoz, akkor se állítsuk túl szélesre az ébresztés időtartamát. Ilyenkor sok esetben már úgyse alszol vissza, és ha mégis, akkor sem sokat ér, csak még fáradtabbnak érzed majd magad. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése