március 09, 2017

Pozitív gondolkodás - Én hogyan kezdtem el

Szerintem nem vitás, hogy mindenben a kezdő lépések a legnehezebbek. Új szokásokat, új életmódot kell kialakítani, de nagyon nehéz változtatni a már bevett rutinon, ehhez idő kell. Ezért is szeretném elmondani, hogy én hogyan, milyen lépésekkel kezdtem a változtatást, hátha valaki talál benne valami hasznosíthatót.

1. A tudatalatti tízparancsolata
Hiszek abban, hogy a számunkra szükséges dolgok megtalálnak minket. Számomra ez a könyv volt az. Anya vette karácsonyra "kettőnknek", bár úgy éreztem leginkább nekem. Ekkoriban voltam kicsit magam alatt, és voltak a pánikrohamaim. Ahogy ezt a kis könyvecskét lapozgattam megértettem pár dolgot. A leírás szerint a mellékelt CD-t naponta kétszer kellene meghallgatni úgy fél éven keresztül, hogy hasson, és tényleg elkezdjen változni a gondolkodásmódunk. Én nem azt mondom, hogy csak ettől, de valami tényleg elindult bennem. Ha más nem, legalábbis lenyugodtam mikor a CD-t hallgattam. Persze mindenkinek más a megoldás, és más módszer működik, mert mi is sokfélék vagyunk. Manapság rengeteg ezo és önsegítő könyv van, melyeknek nagy része hókuszpókusz, de érdemes keresgetni, és türelemmel lenni, mert biztos van valami, ami minket szólít meg. Nekem másik nagy kedvencem, ami nagy hatást tett rám, az épp mostanában befejezett A teljesség felé című verses könyv, Weöres Sándortól. Ebben tényleg olyan egyetemes igazságok vannak leírva, amivel szerintem mindenkinek meg kellene ismerkedni.

2. Realxációs zene
Kicsit még témánál maradva, gyors segítség lehet, ha stresszelünk vagy pánikolunk egy relaxácós, chill, klasszikus összeállítás, ami nekünk szimpatikus. Szintén beszélős videó, de könnyedebb hangvételű a 101 pozitív állítás videó. EZT pedig színezgetés közben szoktam hallgatni, érdemes naponta erre egy kis időt fordítani, mert manapság nagyon felgyorsult a világ, és muszáj időt szakítanunk magunkra, hogy lecsendesedjünk.

3. Hálanapló
Egy másik dolog, amivel ténylegesen úgy éreztem, hogy változást érek el, az a pozitív dolgokra való tudatos odafigyelés. Minden nap, vagy inkább másnap reggel leírtam, hogy mi minden jó dolog történt az adott napon, a legkisebb apróságokat is, mint hogy ettem egy jól, vagy sütött a nap. Egy idő után az ember tényleg pozitívabban áll a dolgokhoz, észreveszi a jót, és így azt is fogja bevonzani. persze ehhez idő kell, mert semmi nem megy könnyen és gyorsan. Ez egy út, egy folyamat, amit nem lehet megspórolni. 
Először alkalmazást használtam, nekem EZ vált be, lehet képeket is rakni, és minden nap vár egy idézet is. De aztán egy nap tönkrement a mobilom, és minden elveszett, így azóta rendes naplóban írom le, szeretem ezt a kis rituálét, és így kézzelfoghatóbb is az egész. Mikor megláttam ezt a noteszt a papír-írószer boltban, azonnal beleszerettem. 




2 megjegyzés:

  1. Én is küzdök a szorongásaim és a stressz okozta pánikkal. Nekem sajnos a "relaxációsnak" titulált zenék nem hatnak, inkább idegesítenek. Nálam az vált be, hogy elterelem a gondolataimat a problémáról és a rossz dolgokról, kimegyek a szabadba, ha erőm engedi, teszek-veszek egész nap. Plusz én még a regényírásban lelek békére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a tevékenykedés meg az írás nekem is segít. :)

      Törlés