Post Top Ad

február 23, 2017

Apró tettek a boldogság felé

Nem kell mindig nagy dolgokra gondolni, a boldog élethez vezető út kis lépésekkel kezdődik. Azzal, hogy pár pozitív szokást be tudunk építeni a mindennapokba.

1. Hálanapló
Ez már ilyen klasszikus, bevett tételnek számít, nemcsak nálam, hanem más helyeken is. De tényleg érezhetően segít abban, hogy figyelmünket a jó dolgok felé fordítsuk. 

2. Jutalmazás
Ne féljünk megdicsérni magunkat, ha jól csináltunk valamit. Nem számít, hogy nagy vagy kisebb sikerekről van szó, egy kis ünneplést megérdemlünk. 

3. Szellemi diéta
Vegyük körbe magunkat pozitív dolgokkal, keressük az ilyen könyveket és filmeket, és fáradozásunk megtérül. Ha szomorúak vagyunk, ne depressziós, hanem nyugtató zenét hallgassunk, mert egyébként csak még jobban elmerülünk az önsajnálatban. Ha találtunk magunknak egy nevettető sorozatot, egy felemelő könyvet, ne féljünk ahhoz többször is nyúlni.

4. Étkezés
Igenis sok múlik azon, hogyan és mit eszünk. Nem is gondolnánk, de nemcsak az agyból a gyomor felé, hanem fordítva is működik az ingerküldés, tehát a rossz, megterhelő ételektől idegesek is lehetünk. Ha vitaminokat, egészséges ételeket eszünk, egy idő után azt vesszük észre, hogy több energiánk van. 

5. Tanulás
Bővítsük néha a tudásunkat, ez stimulálja, fejleszti az agyat, és büszkébbé is tesz, ha szert tettünk valamilyen új ismeretre. 

6. Szünet
Néha nem árt, ha kicsit eltávolodunk a megszokott dolgoktól, legyen az egy nagy séta, vagy egy vakáció. Annak is inkább előnye van, mint hátránya, ha néha inkább kikapcsoltjuk a híreket, és nem figyelünk a negatív hírekre, amik az arra érzékenyeknél szorongást is kiválthat.


7. Környezet
Hatással van ránk, hogy néz ki, mit sugároz a hely, ahol élünk, tanulunk stb. Nem nagy luxus, de sokat változtathat egy kép, egy gyertya, és különböző színek. Tanulásban is kellemes hangulatot teremthet egy nyugtató zene. Ha elakadtunk a munkánkban, rakjunk rendet, ezáltal kicsit mi is megújulunk és felfrissülünk. 

8. Kényeztetés
Ez hasonló, mint a jutalmazás, ha törődünk a külsőkkel, kényeztetjük egy testápolóval, vagy csináltatunk egy manikűrt, jobban és magabiztosabban fogjuk érezni magunkat. Való igaz, hogy a szépség belülről sugárzik, de visszafele is működik, ha törődöm a külsőmmel, belül is jobban fogom érezni magam. Szánjunk minden héten időt magunkra, ez nem önzőség, hanem szükséges feltöltődés, melyen előnyeit a körülöttünk élők is élvezni fogják. 

9. Jótett
Erről már írtam egy másik bejegyzésben, apró gesztusok a másik ember felé, ránk is visszahatnak. 

10. Bátorság
Néha lépjünk ki a komfortzónánkból. Nálam senki sem tudja jobban, hogy ez mennyire stresszes lehet, de megéri, mert utána büszkeséggel tölt el, és hozzáad a személyiségünkhöz.





csütörtök, február 23, 2017 / by / 0 Comments

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Post Top Ad