október 13, 2016

Kirándulások, avagy fedezzük fel kis hazánkat

Tudom, hogy elmaradtam ezzel a bejegyzéssel, de jobb későn, mint soha. A balatoni nyaralás után nem sokáig pihenhettem, mert barátom szülei felé is kötelezettségeim voltak. És még abban a pár köztes napban sem lustálkodtam, hanem nagytakarítást végeztem a szobámban. Nem tudom miért, de a sulikezdés előtti időszakban mindig rám jön a nagy pakolhatnék. Két zsáknyi vackot, régi ékszert, szemetet dobtam ki, plusz nem tudom hány szatyornyi régi magazint. Habár főleg a szekrényekben pakoltam és így kívülről nem nagyon látszik a különbség, én tudom mennyit pakoltam, az egész napom ráment. És jó érzés, hogy sokkal letisztultabb és rendezettebb a szobám.
Barátomnál először elmentünk a Gödöllői Kastélyba, ami nagyon szép volt így felújítva, és mivel idegenvezetőnk volt, okosodtam is. Ezután egy, az apukája által kinézett étteremben ettünk, a Sziget Vendéglőben, ahol finom volt az ebéd, és gyorsan ki is hozták, bár semmi extra. Ami igazából megmaradt bennem az a zserbós óriáspalacsinta

Másnap reggel pedig egy szerelmem által talált helyen villásreggeliztünk. Az interneten találta, és ilyenkor örülök ennek a vívmánynak, mert már én is több remek, azóta is kedvenc helyre leltem így. Az AÉS-ról, vagyis az Almagyar Érseki Szőlőbirtok-ról van szó. Ilyen szép helyen szerintem még életemben nem reggeliztem, pláne nem ilyet. Az aznapi ajánlatot, a sajtos-tejfölös macokot rendeltem, ami szerencsére nem volt túl olajos, és nagyon finom is volt.
Igaz a felszolgáló fiútól meg pont azt hallottam fél füllel, hogy állagra jó, de íze nem nagyon van. Ebből is látszik, hogy ízlések és pofonok. Nem azt mondom, hogy a legolcsóbb hely, de megérte, annyira idilli és kies helyen volt, plusz az ételek sem voltak utolsók. Barátom olyan kakaót kapott, ami színtiszta kakaóból készült, csoki illata volt, és ott volt rajta a habos réteg is, ami szépen kivált. Tetszett, hogy előttünk csinálták a reggelit, így nyomon lehetett követni mennyi olaj kerül bele stb.

Ezután a várba mentünk, ahol az egyiptomi és az Egri Csillagok kiállítást néztük meg, valamint a kazamatákat. Hazafele pedig beugrottunk a Stühmer cukrászdába, Makláron, ami egyedülálló az egész országban. Csak mintaboltokkal találkozok mindig, de itt vannak sütemények, amik nagyon ízletesek, és szépek is. Ha itt járok mindig be kell ugranom, most éppen egy erdélyi málnatorta és korfu tortaszeletet vittem el, bár állítólag a krémesük a legfinomabb, csak az olyan nagy volt, hogy nem bírtam volna vele megbirkózni.
Összességében elmondhatom, hogy megint felfedeztem egy kis szegletet kis hazánkból. Élménydús napok voltak ezek is, amiből leginkább szerintem az AÉS fog megmaradni bennem, a hely szépsége miatt.