szeptember 08, 2016

Fontos kérdések, ha rosszul érzed magad

Sokszor egészen kis dolgok is segíthetnek, hogy kizökkenjünk a rossz közérzetből és szorongásból. Ezekről elég könnyű megfeledkezni, ha magunk alatt vagyunk.

1. Ettél az elmúlt négy órában?
Ha nem, akkor akármilyen nehéz megéri bedobni valamit, kell a szervezetnek az energia, próbáljuk meg szépen lassan kiélvezni a falatokat. Ha nagyon nehéz elég egy kis aszalt gyümölcs vagy magvak, amiben vannak tápanyagok.

2. Ittál elég folyadékot?
A hidratáltság nagyon fontos a mindennapokban, a tea pedig átmelegíti a testet.

3. Mosakodtál az elmúlt napokban?
Egy zuhany, egy fog mosás nagy lépés lehet a jobb kedv felé, kicsit újrateremtjük magunkat, és egyből rendezettebbnek, reménytelibbnek tűnik minden. Ezek a kis dolgok emlékeztetnek minden arra, hogy az élet megy tovább. Vegyél fel új és tiszta ruhát is, ha kell.

4. Aludtál eleget?
Minden embernek eltérő mennyiségű alvásra van szüksége, de azért jó ha tartjuk a napi nyolc órát. Ha fáradtak vagyunk, könnyen kiakadhatunk, előjön a stressz és a szorongás, ezért érdemes kicsit megpihenni és áldozni a munka oltárán. Ha nem megy a pihenés, segíthet egy kis nyugtató zene.

5. Fáj valamid?
Ha rossz a gyomrunk, nyilall a fejünkbe, nem csoda ha el akarunk menekülni a világ elől. Akármilyen nehéznek tűnik, fel kell állni, bevenni egy Aspirint vagy ami éppen kell. Próbáljunk pihenni, körbevenni magunkat kellemes dolgokkal, egy plüssel, illatgyertyával, ami nekünk működik.

6. Nagy kupi van körülötted?
Ha rendetlenségben vagyunk nehéz jól érezni magunkat, a nagyobb takarítás fárasztónak tűnhet, de öt percet megér, hogy elpakoljuk a fontosabb dolgokat, és szellőztessünk egyet. Ha rend van körülöttünk, az életünk is rendezettebbnek tűnik, könnyebb belevágni a feladatokba. Motiváló, kedves képek és idézetek is segíthetnek, vagy épp egy szobanövény.


7. Mozgattad már meg az izmaidat?
Ha nem, állj fel, nyújtózz, ha nincs erőd egy futáshoz, vagy edzéshez, kezdetnek az is elég, ha a ház körül sétálsz egy kicsit. Ha odakint épp vacak az idő, a házban is járkálhatsz, de az is jó, ha elmész egy nagy árukázba, és ott körözöl kicsit. 

8. Ideges vagy? 
Segíthet, ha szánsz egy kis időt magadra, és a kedvenc időtöltéseddel foglalkozol kicsit, akkor is, ha először nincs kedved semmihez. 

9. Este van, és nem tudsz aludni?
Fontosak a részletek, egy tiszta pizsama és ágynemű, pihe-puha takaró. Nem tűnnek nagy dolgoknak, de igenis számítanak. Kapcsolj ki minden technikai kütyüt, de esetleg nyomathatsz relaxáló, kifejezetten alvást elősegítő számokat, vagy az eső hangját. Ha ezek után sem tudsz aludni, nyugodtan kelj fel, ne stresszelj rá.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése