január 27, 2016

Kenyérmentes és egészséges reggelik

Már régóta tervezem, hogy teljesen kihagyom a kenyeret az étkezésemből, de ez azért elég nehéz. Az ember nem is gondolná, hogy milyen nehéz kihagyni a kenyeret az étkezésünkből, míg meg nem próbálja. Mindenesetre tényleg kevesebbszer eszek péksütiket, és kenyérből is a magvasat, rozsosat, vagy teljeskiörlésűt választom. Kicsit mindig több gondolkodást jelent, ha nem a nyilvánvaló megoldáshoz nyúlunk, ezért is gyűjtöttem össze pár egyszerű reggelit. A reggeli a legfontosabb étkezése a napnak, ezért is fontos, mit viszünk be a szervezetünkbe reggel. Szerencsére sok alternatíva áll rendelkezésünkre, ha nem a hagyományos, kiflit vagy kenyeret szeretnénk.


1. A személyes kedvencem a müzlik, mert finomak és egészségesek. Persze attól függ milyet veszünk, mert ebből is van cukorral feltúrbózott és mesterséges, mint lassan mindenből. Én egyébként a Tesco-ban szoktam vásárolni, mert ott elég jó választék van, és meglepő módon (legalábbis számomra) finomak, és az összetevőik és egészen tűrhetőek. Másik kedvenc a Lidl-ös Goody, amibe egész epreket raknak bele. 
Mivel a tejjel nem vagyok jóban, én személy szerint általában a müzlit joghurttal párosítom, abból is a natúr fajtával. Ha éppen kifogytam a müzliből, győri édest szoktam beletördelni, de ott vigyázni kell a joghurt mennyiségével, mert könnyen pépessé válhat az egész. Persze a zabkekszeket és hasonlókat önmagukban is fogyaszthatjuk teával vagy gyümölcslével.




2. Másik, ehhez hasonló alternatíva a zabkása, amit sokféleképpen el lehet készíteni, almás-fahéjas az egyik klasszikus, de feldobhatjuk aszalt gyümölcs válogatással is.Mivel itt is szerettem volna elkerülni a tejet, egy olyan receptet hoztam, amiben víz szerepel. 




3. Kicsit más vizekre evezve,az egyik leggyakoribb megoldás a tojás, amit sokféle módon elkészíthetünk. Nekem a személyes kedvencem a tojáslepény, amit sajttal meg paradicsommal eszek. Másik verzió, amit én személy szerint szeretek a főtt tojás és zöldség/saláta párosítás.
Klasszikus kenyérhelyettesítő alternatíva, az abonett és a puffasztott rizsszelet. Mivel ez önmagában kevésnek tűnhet érdemes felturbózni salátával, zöldséggel, parizellel vagy valami hasonlóval. Kenyér helyett ehetünk még virslit, gofrit és hasonlókat is, csak mivel ezeket nem igazán sorolnám az egészséges kategóriába, nem térnék ki rájuk bővebben. 
Nos mára ennyi lenne, remélem tetszett, és mivel folyamatosan keresek újabb ötleteket, osszátok meg ti is nyugodtan a saját, bevált reggeli ötleteiteket! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése