december 02, 2015

Jógatippek kezdőknek

Én magam idén év elején kezdtem el úgy igazán foglalkozni a jógával. Korábban jártam félévig egy órára, de az egyetem mellett nehéz volt összeegyeztetni. Azóta itthon gyakorlok, ami nehezebb, mert senki nem javítja ki kívülről, ha rosszul csinálsz valamit, viszont úgy osztod be az idődet, ahogy szeretnéd. Sajnos viszont így könnyebb ellustulni is, én is sokszor hagyok ki időszakokat, márpedig a jógának pont az lenne a lényege, hogy rendszeresen, lehetőleg mindennap csináljuk. Tehát van még hova fejlődnöm nekem is, de azért van egy-két alap dolog, ami fontos, és hasznos annak, aki most ízlelgeti a jógát. A jógát, ami nem is igazából egy sport, hanem sokkal inkább egy életmód.

1. A matrac
Egy jó matrac igazán hasznos segítő, és egy elengedhetetlen kellék. Szokták mondani, hogy szőnyegen, vagy akár sima padlón is elvégezhetjük a gyakorlatilag, de azért kezdőként az még nehéz. Egy jó jógamatracon sokkal stabilabban meg tudunk állni. Fontos, hogy elég legyen a vastagsága és a hossza. Ez egy olyan befektetés, ami megtérül a jövőben.

2. Pózok
A jóga nem az a típusú mozgás, ahol addig hajtod magad míg nem fulladsz, Ha nem bírsz kitartani egy pozíciót, márpedig az elején biztos nem fogod tudni az előírt ideig, akkor hagyd abba, és koncentrálj a légzésre, ami viszont nagyon fontos eleme a jógának, minden mozgásnál figyelni kell a megfelelő légzésre, amit eleinte mindenki elfelejt, mert nehéz még erre is figyelni. Ha túlfeszítettük a húrt, inkább meditáljunk utána, hiszen az elme lecsendesítése az egyik célja ennek az egésznek.

3. Csak magadra koncentrálj
Ha csoportba jár az ember eleinte izgulhat azon, hogy valamit rosszul csinál, ezt mások látják, vagy, hogy egyáltalán nem tud valamit végrehajtani.De valójában a többiek is saját magukkal vannak elfoglalva, ilyenkor befelé kell figyelni, ezért is fölösleges ilyesmi miatt aggódni. Ez a való életre is vonatkozik, az emberek jóval kevesebbet foglalkoznak veled, mint gondolnád. 



4. A megfelelő környezet
Erre leginkább akkor kell odafigyelni, ha egyedül jógázunk. Kapcsoljuk, de legalábbis némítsuk le a mobilunkat, ahogy az egyéb technikai kütyüket is, és ha lehet, gondoskodjunk róla, hogy senki ne zavarjon. Segítheti a hangulatot egy lámpa vagy gyertya is, de igazából minden fejben dől el.

5. Étkezés & jóga
Mindig üres hassal kezdjünk neki. Kardió és egyéb edzéseken jól jöhet egy kis nasi edzés előtt, de itt nem igazán. Inkább vízre van szükség.

6. Képek
Jó ötlet ha képeket csinálsz a mozdulataidról, nem is acélból, hogy kiposztold őket, hanem, hogy lásd a fejlődést, ez inspirációt adhat.Ki tudod elemezni az egyes pózokat, észreveheted és korrigálhatod a hibákat. 



7. Fájdalom
Mikor nyújtasz, és fájnak az izmaid, automatikusan el akarod engedni a pózt, de ehelyett rendezd a légzésedet, és próbáld meg a légzésedet arra a pontra irányítani, ahol a fájdalom van. Add meg magad a fájdalomnak és lazítsd el az izmaidat, amennyire tudod, itt is érvényes az, hogy fejben dől el minden. Ha nem a fájdalomra koncentrálsz, az el fog halványulni és győztél. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése